Het woord van de Heer door Jackson

Thursday 29 April 2010|Meditatie en gebed

“Kunnen deze beenderen weer tot leven komen?”
Ezechiël 37:1-14

Terwijl we aan het bidden waren voor anderen, sprak de Heer tot mij en het werd me erg duidelijk dat ik wat Hij zei aan iedereen moest vertellen. De ‘dorre beenderen’ uit Ezechiël 37 zullen voor sommigen een periode zijn van verwarring, twijfel, teleurstelling, pijn en stress. Situaties die je niet kunt verklaren of kunt begrijpen.De beenderen zijn dor geworden. Je leven voelt misschien op dit moment aan als dorre beenderen. Je geeft het bijna op, omdat je denkt dat er geen oplossing is. Maar het woord van de Heer is er voor jou, vandaag, en vraagt je: kunnen deze beenderen weer tot leven komen? Met andere woorden: kan ik iets goeds uit deze situatie laten komen? Kan ik deze situatie veranderen in een situatie waar ik nog helemaal niet aan gedacht had? Kunnen je frustraties weggenomen worden? Kunnen je familiebanden weer hersteld worden? Dit zijn de vragen die God aan je stelt. Het zijn lastige en uitdagende vragen, waar we geen antwoord op hebben, maar wat God hier zegt is dat je moet reageren zoals Ezechiël deed. Je moet je open stellen voor God. Zeg maar gewoon ‘ja, Heer, ik geloof’. Bij U zijn alle dingen mogelijk. Als je dit vandaag leest, waar je ook mee zit, neem de rust, bid en zeg ‘Heer Jezus, ik geef het allemaal aan U. Alleen U weet het antwoord. Help me om U te vertrouwen’.
Mag het woord van God in je hart en in je leven komen en mogen de dorre beenderen weer tot leven komen in de situatie waar jij je nu in bevindt, ook al heb je maar een klein beetje geloof en ook al heb je tranen in je ogen.

Geef het niet op!

Gods zegen,

Jackson